27 березня 2025 року на кафедрі фінансів, банківської справи та страхування відбувся методичний семінар на тему «Використання штучного інтелекту у вищій освіті: ризики та перспективи». Модератором заходу виступила к.е.н., доцент, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування Юлія Ковернінська.
В обговоренні теми семінару активно брали участь завідувач кафедри, доктор економічних наук, професор, заслужений економіст України Таїсія Бондарук, кандидат економічних наук, доцент Людмила Богріновцева, доцент кафедри, кандидат економічних наук, доцент Ірина Заїчко та доцент кафедри, кандидат економічних наук, доцент Віта Федина.
Викладач висвітлила основні аспекти застосування штучного інтелекту у вищій освіті, розглянувши можливості, які ці технології відкривають для різних учасників освітнього процесу. Зокрема, для здобувачів вищої освіти ШІ сприяє підвищенню доступності навчання, персоналізації освітнього процесу та ефективному виконанню самостійної роботи. Викладачі можуть використовувати ШІ для створення адаптивних та інтерактивних навчальних матеріалів, автоматизації оцінювання та вдосконалення методичних підходів. Адміністрація отримує інструменти для оптимізації управлінських процесів, автоматизації рутинних завдань і підвищення ефективності організації освітнього середовища.
Окрім переваг, Юлія Ковернінська також розглянула ризики інтеграції штучного інтелекту у вищу освіту. Серед ключових викликів були виокремлені необхідність етичного використання технологій, дотримання академічної доброчесності, захист персональних даних, а також запобігання надмірній автоматизації освітнього процесу, що може негативно вплинути на розвиток критичного мислення у здобувачів.
На завершення доповідач окреслила рекомендації щодо ефективного впровадження ШІ, зокрема розробку стратегії інтеграції, підготовку викладачів і створення механізмів контролю за якістю та безпекою використання цих технологій.
Методичний семінар пройшов в атмосфері конструктивного діалогу. Учасники активно ставили запитання та брали участь у дискусії, що свідчить про великий інтерес до теми та важливість подальшого вивчення ролі штучного інтелекту у сфері вищої освіти.